
Classified SR-2 - potwór dla graczy i stacji roboczych
8 czerwca 2010, 15:09Firma EVGA postanowiła ożywić intelowską koncepcję dwuprocesorowej platformy Skulltrail. Dlatego tez przygotowała płytę główną Classified SR-2, która ma trafić do rąk miłośników gier oraz posiadaczy stacji roboczych.

Osobowość determinuje sukces reprodukcyjny
8 czerwca 2010, 15:08Sukces reprodukcyjny kobiet i mężczyzn zależy od cech osobowości. W krajach z tradycyjnie wysokim wskaźnikiem urodzeń dużą liczbę dzieci mają kobiety z wyższym poziomem neurotyzmu i bardziej ekstrawertywni mężczyźni.

Jacy ludzie kradną w sklepie
27 maja 2010, 08:45Psycholodzy zidentyfikowali wymiary osobowości osób podatnych na kleptomanię i kradzieże. Wg doktora Vincenta Egana z Uniwersytetu w Leicester, człowiek kradnący w sklepach jest najczęściej mężczyzną, jest niemiły i aspołeczny, niezorganizowany i nie można na nim polegać. Ustalono również, że ludziom młodszym i towarzyskim częściej zdarza się wynosić coś bez zapłacenia lub popełniać lżejsze oszustwa.

Winda na 80 osób
21 maja 2010, 08:43Na początku maja firma Mitsubishi Electric zainstalowała w nowym biurowcu w Osace (Umeda Hankyu Building) 5 wind, które mogą przewieźć naraz do 80 pasażerów lub zabrać ładunek o wadze 5.250 kg.
Najstarszy grób w piramidzie
18 maja 2010, 16:54Na południu Meksyku znaleziono piramidę z komorą grobową, który może być najstarszym tego typu obiektem w Mezoameryce. Archeolodzy oceniają wiek znaleziska na 2700 lat.
Gliniana tabliczka z traktatem politycznym
12 kwietnia 2010, 10:38Naukowcy z University of Toronto znaleźli gliniane tabliczki pochodzące z VII wieku przed Chrystusem. Po ich odczytaniu okazało się, że zawierają one niezwykły tekst - traktat polityczny.

Wytrenuj sobie mózg zwycięzcy
8 kwietnia 2010, 07:16Co wspólnego może mieć Whoopi Goldberg z neurobiologią? Ależ bardzo wiele, tak twierdzą Jeff Brown i Mark Fenske, autorzy pracy „Mózg zwycięzcy". Wykorzystując psychologię i rezonans magnetyczny mózgu postanowili oni zbadać, jak działa umysł osoby sukcesu. Oraz jak go takiego działania nauczyć.

Osobowość wpływa na starzenie mózgu
31 marca 2010, 15:51Psycholodzy z Washington University w Saint Louis stwierdzili, że najprawdopodobniej istnieje związek między zmniejszaniem się objętości mózgu a typem osobowości.

Logitech oferuje Laptop Speakera Z205
4 marca 2010, 10:37Współczesne laptopy dysponują wystarczającą mocą, by użytkownik mógł uruchomić na nich nawet najbardziej wymagające gry. Jednak bardzo często za możliwościami procesora czy układu graficznego nie nadążają wbudowane głośniki, przez co gracz nie może cieszyć się wystarczająco dobrym dźwiękiem.

Uczłowieczenie może być kosztowne
25 lutego 2010, 12:06Ludzie wiedzą, że przedmioty, np. samochody czy komputery, są nieożywione, ale od czasu do czasu zachowują się, jakby tak nie było: zaczynają się kłócić z pecetem lub żywią cieplejsze uczucia w stosunku do swetra (i nie chodzi tu tylko o jego walory "grzewcze"). Okazuje się, że ze względy na skłonność do antropomorfizowania wystarczą przypadkowe nawet wskazówki, że produkt może być żywy, by konsumenci sprzeciwiali się wymienianiu go (Journal of Consumer Psychology).